Autoservisų reikšmė eismo saugumui Lietuvoje

Rugsėjo 21 d., Vilniuje, viešbutyje Vilnius Grand Resort, asociacija „Už saugų automobilį Lietuvoje“ suorganizavo forumą „Autoservisų reikšmė eismo saugumui Lietuvoje“. Vienas iš pagrindinių forumų tikslų – inicijuoti diskusiją apie automobilių įtaką eismo saugumui, supažindinti įmones, atliekančias techninį automobilių aptarnavimą ir remontą, bei kitas susijusias Lietuvos struktūras su nūdienos realijomis.

Lietuvoje toks renginys buvo surengtas pirmąkart, todėl nenuostabu, kad į jį susirinko daugiau nei 350 didžiausių šalies autoservisų atstovų. Nors renginio metu didelis dėmesys buvo skiriamas eismo saugumui, tačiau autoservisų atstovai turėjo progą ne tik išgirsti, tačiau dalyvauti diskusijoje ir kitais aktualiais klausimais.

Forumo dalyviams buvo pristatyti 6 pranešimai: nuo išmaniosios mokesčių administravimo sistemos (i.MAS) iki kelių transporto priemonių parko apžvalgos.
Lietuvos Respublikos Finansų viceministras Romualdas Gėgžnas pristatė išmaniąją mokesčių sistemą (i.MAS). Viceministras paašikino kokias prievoles teks vykdyti verslo subjektams. Tema aktuali visiems rinkos dalyviams, todėl natūralu, kad forumo metu autoservisų atstovai uždavė visą eilę klausimų.

Lietuvos Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Ramūnas Vėlavičius kalbėjo apie Lietuvos kelių transporto priemonių parką, taip pat didelį dėmesį skyrė eismo saugumui.

Pagrindinio renginio organizatoriaus asociacijos „Už saugų automobilį Lietuvoje“ pirmininkas Giedrius Garbinčius pristatė naują standartą LST:1438:2016 – motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninė apžiūra bei remontas.

Lietuvos Respublikos Seimo narys Stasys Brundza labai aiškiai bandė formuoti nuomonę, kad didesnį saugumą keliuose gali garantuoti naujos kartos automobiliai. Šis pranešimas sukėlė daug diskusijų, nes kai kurie forumo dalyviai buvo įsitikinę, kad Lietuvoje anaiptol ne visi žmonės gali sau leisti nusipirkti net ne naują, o apynaujį automobilį, todėl itin didelė atsakomybė tenka autoservisams ir auksarankiams jų darbuotojams, kurie itin dažnai susiduria su realybe, kuomet transporto priemonės savininkai nusprendžia taisyti savo automobilius tik kritiniais atvejais.

Neatsiejama autoservisų veiklos dalis – atliekos. Tenka pripažinti, kad ne vienam rinkos dalyviui šis klausimas vis dar kelia daug rūpesčių, nes atliekų tvarkymas reikalauja ne tik kruopštumo, tačiau ir išmanymo, norint atliekas tvarkyti pagal nustatytas taisykles. UAB „Biosistema“ direktorius Povilas Baltusevičius pristatė pranešimą „Už saugią aplinką Lietuvoje arba kaip nepažeisti aplinkosauginių reikalavimų“. Pranešimo metu P. Baltusevičius pristatė pagrindinius reikalavimus, kaip reikėtų tvarkyti atliekas ir nepažeisti nustatytų taisyklų.

Lietuvos Respublikos Seimo narys Julius Sabatauskas skaitė pranešimą, kurio tema: „Saugus automobilis: naujos teisėkūros tendencijos“.

Antroji forumo dalis buvo skirta diskusijai, kurios metu autoservisų atstovai galėjo užduoti jiems rūpimus klausimus pranešėjams. Ši dalis gerokai užtruko, nes klausimų sulaukta tikrai daug.

Tokio formato renginys Lietuvoje buvo organizuotas pirmąkart. Forumo dalyviai galėjo sudalyvauti ne tik aktualioje diskusijoje, tačiau susipažinti ir su renginio rėmėjų produkcija bei naujienomis. Tikimės, kad šis renginys padės kurti eismo saugumo Lietuvoje viziją ir prisidėti prie jos įgyvendinimo. Na o visiems dalyvavusiems sakome „Iki“, nes jau kitais metais tikimės visus vėl pakviesti į Vilnių ir diskutuoti aktualiais klausimais, dalintis naujienomis ir problemomis.